El Sant Jordi acull la febre per l’esport electrònic

L’esport electrònic compta amb més de 2,5 milions d’entusiastes a Espanya, que segueixen els tornejos i competicions amb assiduïtat

Unes 15.000 persones van assistir el passat 15 de desembre al Palau Sant Jordi de Barcelona per a viure en directe la presentació en societat de KOI, l’equip del futbolista Gerard Piqué i el creador de continguts Ibai Plans que competirà en la Superliga de League of Legends (LoL), organitzada per la Lliga de Videojocs Professional (LVP).

Acostumades a acollir esdeveniments musicals, les graderies del Palau Sant Jordi van rebre aquesta vegada els aficionats d’aquest videojoc d’ordinador, un dels més populars del món amb uns 100 milions de jugadors. Tots ells esperaven la presència d’Ibai i Piqui en un escenari preparat per a l’ocasió. Com si d’estrelles del rock es tractés, tots dos van aparèixer vestits de negre per a començar la presentació acompanyats per un joc de llums i música.

En l’última dècada, els eSports han crescut exponencialment, obtenint cada vegada més seguidors i una inversió econòmica moltíssim major. L’auge dels eSports ha revolucionat la indústria de l’entreteniment i s’ha convertit en un dels focus d’atenció dels inversors de cara al futur.

Els eSports o esports electrònics poden definir-se com una activitat en la qual dues o més jugadors competeixen en l’entorn virtual d’un videojoc. La competició pot dur-se a terme de manera remota o presencial.

Encara que l’anomenat gaming de competició sempre té com a base un videojoc, no tots els videojocs es consideren eSports. Per a això, han de complir una sèrie de requisits, segons els va definint la indústria que els promou: l’enfrontament entre dos participants o més, la competició en igualtat de condicions i la creació de lligues i competicions oficials amb un reglament i equips professionals.

Existeixen competicions per a un gran nombre de videojocs, algunes professional i d’altres amateurs. No obstant això, n’hi ha un nombre més reduït que atreu un públic global, al capdamunt dels qual hi és la League of Legends, l’eSport més jugat del món actualment. Altres competicions com Dreamhack Duos de Fortnite també han aconseguit gran popularitat internacional.

En 2018, Espanya era el dotzè país del món amb major audiència d’eSports. La disciplina compta amb més de 2,5 milions d’entusiastes locals, que segueixen els tornejos i competicions amb assiduïtat. S’estima que el nombre creixerà encara més quan els eSports es consolidin com a activitat esportiva professional: el Comitè Olímpic Internacional està valorant d’incloure els eSports als Jocs Olímpics, la qual cosa podria donar l’empenta definitiva a aquest sector en auge.

Espanya és un dels estats amb més implicació en els eSports gràcies a figures populars com Ibai o Piqué, que fins i tot han fundat una empresa d’e-gaming. No obstant això, encara existeixen reptes perquè es converteixi en una potència econòmica en el sector, com ara el suport a jugadors professionals, la creació d’un calendari oficial de competicions i la coordinació entre les diferents lligues. És una realitat que la competició de videojocs, els eSports poden convertir-se en una de les formes d’entreteniment digital més solvents i populars del segle XXI.

Albert Aguilar

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.