La Crònica Juliol-Agost

GUILLERMO SEGADOR |

Fa poc vam trobar l'estàtua de Colom disfressada amb un faldó dels colors de la samarreta del Barça. El nostre primer pensament és que un grup de culés passats de copes havia pujat i realitzat la broma que, com a tal, era una barrabassada simpàtica. Després ens vam assabentar que era la publicitat d'una marca de roba que ens reportaria uns impactants beneficis de 100.000€. Compte! Ja no és barrabassada és negoci. La polèmica està servida. Ens diuen que la ciutat necessita els diners per pagar deutes. Una persona del meu voltant pregunta que si el Reial Madrid  donés el doble el hi vestiríem de blanc. Per déu, fins aquí podíem arribar! Ens adonem també, i no és broma, que l'estació de metro madrilenya “Sol” passarà a dir-se “Vodafone Sol” durant 3 anys. Poc falta per veure l'estació “Catalunya” convertir-se en “Nike Catalunya”. Casa Milà es dirà Movistar Milà o patrocinar dates assenyalades com “El Corte Inglés Diada de Catalunya”. És tot tan innocent?¿És casualitat? Podríem demanar prestat la Sagrada Família uns anyets per dedicar-la a esdeveniments més prosaics que resar però més estimulants en el balanç de comptes, total déu és etern. Tot això fins que el nostre diari es denomini “Sony La Marina”. Tot s'hi val? Sembla que sí.