El propòsit és aconseguir una gran concentració de veïns el 14 de març
Yohany Limpias |Novament aflora la històrica reivindicació que tenen els barris de la Marina perquè el metro arribi i tingui parades a la seva zona.
Els acords assolits aquest 16 de febrer en el Consell Veïnal, convocat pels membres de l’Assemblea del 15 M en la Sala Pepita Casanellas i en la qual van participar representants de les Associacions de Veïns, representants de l’Associació de Comerciants i veïns de la zona són: que en primera instància una comissió treballi acords mínims que seran aprovats en una mobilització general que coincidirà amb la setmana del Mobile World Congress, a fi d’amplificar la protesta.
Els punts a treballar per aquesta comissió i, que major consens van tenir des de l’inici per tots els sectors i entitats dels barris de la Marina, abasten des de l’obertura de la parada de la línia de metro pel 2016, que la freqüència dels busos sigui de 5 i 10 minuts com ocorre en la resta de la ciutat i que aquests tinguin bones condicions i capacitat per fer front a la mobilitat diària del barri. A més d’augmentar en tres la parada del bicing.
Xavier González, membre de l’Assemblea del 15 M i de la comissió de Transport, encarregada de redactar les propostes va detallar que “l’estratègia consisteix a aconseguir la unificació de totes les associacions de veïns, els sectors i entitats de la zona per aconseguir major pressió davant les autoritats municipals i de la Generalitat”. Considera que si fins ara una reivindicació tan històrica d’aquesta zona no és atesa per les autoritats és per falta de voluntat política i perquè les mobilitzacions han tingut molts alts i baixos, és a dir, no han estat continues. “Malgrat això no permetrem que el metro passi per sota nostre i que no el puguem agafar, això significa que si el metro no passa per La Marina no passarà per cap costat”, va sostenir.
Per la seva banda, els veïns es mostren indignats davant la proposta de la Generalitat de privatitzar la L-9. Vicente Villalba, estudiant i veí del barri creu que no es produeix cap millora en ell. “El barri importa per la fira del mòbil, la pista d’esquí o pel port, però no pels ciutadans que vivim aquí”. Recorda que el barri va néixer com una zona dormitori per a empreses grans com la SEAT i actualment és un lloc de residència para al voltant de 40 mil persones.
Coincidentment, Victor Carmona, Professor d’una Autoescola i també veí de la zona coincideix amb González en què és necessari seguir amb les manifestacions fins a aconseguir que en aquest any entre funcionament la Línia 9 del metro.
Fotografia: Agustín Forteza