La Ronda Litoral es convertirà en un nou carrer de la ciutat, amb les seves voreres i una velocitat màxima de 50km/h, mentre que, on està el ferrocarril de mercaderies del port, es construirà la nova autovia, amb quatre carrils. El projecte es va presentar durant la reunió que va tenir la ministra de Foment, Ana Pastor amb l’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, i Albert Civit, el gerent d’Urbanisme, que va facilitar la majoria de dades.
Segons l’alcalde, la pretensió és convertir el Morrot, considerat per ell mateix com “el pitjor espai de Barcelona” en “un port industrial perquè la ciutadania per gaudir d’aquesta zona”. No es van donar ni dates, ni pressupost. El nou eix urbà vol millorar la circulació dels vianants i reduir la congestió. La via superior serà pels vehicles que facin trajectes de proximitat, entre el Paral·lel i la Zona Franca, mentre que els que vulguin un destí allèn Sants o els poligons romandran en un nivell inferior.
El trasllat de les vies de ferrocarril, que és competència de Foment, anirà sobre la nova Ronda Litoral, amb dos carrils per sentit, després de la verificació del ministeri que ha comprovat que la mercaderia podia continuar funcionant si l’estació se trasllada a Can Tunis. Així, amb una recalificació del territori, es generaria un nou espai urbà que, segons va assenyalar Trias, en cap cas es destinarà a habitatge.
No es coneix on hi haurà el creuament dels eixos, però tot indica que serà més enllà de la sortida que dóna accés al Passeig de la Zona Franca i pel costat occidental. a l’alçada dels jardins del Mossèn Costa i Llobera