L’Ajuntament anuncia un nou carril bici al passeig de la Zona Franca

Aquesta actuació es troba entre un paquet que consolida les mesures de mobilitat iniciades durant el confinament

Durant l’estat d’alarma el trànsit a la ciutat de Barcelona es va reduir en un 80%. Ara, però, amb la desescalada la gent opta per agafar el vehicle privat enfront del vehicle col·lectiu o a opcions més sostenibles, una tendència que des de l’Ajuntament volen revertir. És per això que aquest matí l’alcaldessa Ada Colau, juntament amb la tinenta d’alcaldia Janet Sanz i la regidora Rosa Alarcon, han anunciat unes mesures d’ampliació de carrils busos i carrils bici, així com, una aposta per consolidar algunes de les mesures implementades duran el confinament, com són els talls de trànsit o l’ampliació de voreres.

Carril bici Zona Franca

De les mesures presentades, l’única que involucra al barri de La Marina és la implementació del carril bici al Passeig de la Zona Franca, entre la plaça Cerdà i Motors.

Un carril bici molt reclamat pels veïns, de fet, ja el 2019 es va intentar la construcció d’aquest, però un problema amb els bulbs de les palmeres i la manca de planificació el va impedir i només es va fer el tram entre el carrer A del polígon industrial i l’inici del passeig. Un tram que queda completament aïllat de la resta de la xarxa de carril bici Barcelona sense la construcció del tros del passeig ara anunciat i que es preveu per l’octubre com ha dit la tinenta d’alcaldia Janet Sanz.

El nou tram constarà de dos carrils bicis unidireccionals, un a cada cantó, d’1,6 quilòmetres per sentit. Encara no s’han especificat els plànols del projecte, ni com es solucionarà la problemàtica amb la qual ja es van topar l’últim cop que es va intentar dur a terme el carril bici al Passeig de la Zona Franca l’any passat.

Nous trams de carril bus i carril bici

A part del carril bici de la Zona Franca també s’ha projectat un de nou al carrer Aragó entre l’avinguda Meridiana i el carrer Tarragona. També previst per l’octubre serà un únic carril d’un sentit a la banda mar d’uns 4,8 km.

Es faran diverses actuacions per ampliar els carrils d’autobusos en els carrers següents:

  • Av/Esplugues: creació d’un nou carril bus d’entrada a la ciutat per l’av. d’Esplugues substituint un carril de circulació.
  • Av/Diagonal (Pius XII a Zona Universitària): creació d’un segon carril bus de sortida de la ciutat substituint un carril de circulació, que a més permeti que els busos sense parades puguin avançar els que estan parats, deixant així aquest accés de la ciutat a la B-23 amb dos carrils bus en cada sentit, equilibrant l’entrada i la sortida.
  • Av/Diagonal (Francesc Macià-Aragó): ampliació dels carrils bus en tots dos sentits, insuficients ara en amplada, per garantir la correcta circulació dels autobusos. S’eliminarà un carril de circulació en sentit Besòs.
  • Gran Via (Pg. Gràcia-Marina): creació d’un segon carril bus al tronc central en direcció Besòs en coherència amb els dos carrils bus que precedeixen aquest tram des de la plaça d’Espanya fins al carrer de Balmes. S’eliminarà un carril de circulació en sentit Besòs.

També es milloraran els accessos a les estacions de Sants, l’estació del Nord i la de Sant Andreu Arenal.

Sants un del barri on es consoliden més itineraris segurs amb el tall de 4 carrers

L’altre paquet de mesures que també s’iniciaran de cara l’octubre ve a consolidar els talls de trànsit que s’han implementat durant aquest confinament i que van finalitzar el 30 de juny.

Es tracta de donar continuïtat a la iniciativa itineraris segurs, que ha comportat talls en 60 vies. Ara amb aquesta experiència s’han seleccionat 37 carrers secundaris on el transit quedarà restringit a vehicles de serveis i veïns de les 9 a les 21 hores diàriament. El districte amb més carrers que es posaran a disposició del veïnat és justament Sants Montjuïc.


També es mantindran alguns espais del projecte carrers oberts, és a dir, les grans zones que han estat tancades al trànsit durant els caps de setmana. Així es mantenen:

  • Via Laietana i els eixos carretera de Sants-Creu Coberta i passeig de Sant Joan-Pi i Margall es tallaran a la circulació tots els caps de setmana.
  • Gran de Gràcia i l’eix Fabra i Puig-Onze de Setembre es restringiran al trànsit un cap de setmana al mes.
  • Aragó es tancarà a la circulació un diumenge al trimestre.

La muntanya de Montjuïc no figura al llistat i, per tant, aquest cap de setmana ja s’hi podrà circular amb normalitat.

Primera cruïlla verda al carrer Rocafort amb Consell de Cent

El que sí que es mantindrà és l’ampliació de les voreres que s’ha fet durant el confinament, així com una nova actuació innovadora a la cruïlla de Rocafort amb Consell de Cent on es pacificarà l’espai dels laterals ara destinat a estacionament, creant un espai verd i més accessible als vianants. Es contempla com una prova pilot que després es podria implementar a altres cruïlles per guanyar espais verds a la ciutat de Barcelona.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.