El ball de bastons

Cartel de la pel•lícula italiana Gli Eroi di Fort Worth, La càrrega del Setè de Cavalleria, dirigida per l'Alberto de Martino el 1965.

Vet aquí que una vegada un regne creixia a costa dels seus veïns tot jugant-hi a la guerra o als matrimonis dinàstics. De tant d’èxit mal paït, el Regne va esdevenir Imperi. Empetitit el tron sota tan il·lustres natges, a l’Emperador li abellia recolzar-se també a la cadira del Poderós Apòstol Pere, Amen.

Com que els poders mundans i celestials es busquen i reforcen mútuament, a partir de d’aquesta inaugural confusió l’Imperi va començar a portar l’imperial contrària a tot el visible i l’invisible ―Contrarreforma, cacera d’heretges i de bruixes, Inquisició contra això i contra allò altre― i es va quedar a les fosques i amb el pas canviat tot just quan a fora s’engegaven els llums del coneixement científic i la guspira dels primers motors industrials. Un nou temps revolucionari venia a separar els vells poders del Cèsar, com Deu ho mana sense gaire èxit perquè al petit-Gran Home no li agrada d’acatar. El tron i l’altar no saben i mai no han aprés a conciliar els drets humans, perquè ens els volen atorgar amb Carta Magna.

Es va fer la llum a la nit de la ciutat, i anar a les fosques ja els hi resultava a tots dos poderosos com més va més feixuc i contrari a l’experiència. Tanmateix, la tradició és l’última en morir i al peu del canó.

En endavant, el poder es demostra fent reals els desitjos i satisfent les necessitats, fent-ho possible. L’Imperi s’anava desfent amb la claror del món i el seu poder perdia lluentor. Fins que un dia la cadira es va obrir sota el pes del cul imperial, el primer entre més culs també reials, i l’ocupant va esmunyir-se pel forat negre cap a l’espai sideral. I quin fred que hi fa!

Ara que hi tornen la Conquesta, la Guerra, la Fam i la Mort, els Quatre genets de l’Apocalipsi ens volen vendre el passat amb paraules de futur. Mai no havien marxat del tot i, com a un sol home per sobre del Bé i del Mal, els cavallers obeiran les ordres de la Revenja.

«Sobrecàrrega», de Quim Domene, exposada per celebrar el Dia de la Dona a la façana de l’Ajuntament d’Olot.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.