S’elimina el 37, però s’afegeixen línies amb rutes alternatives

Amb un ambient una mica caldejat al barri, des de que es va anunciar la retirada del bus 37, l’Ajuntament, va decidir desplegar a tres de les seves regidores a la Marina. La tinenta d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz; La Regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal; i la Regidora de districte Laura Pérez.

Totes tres van informar de primera mà de les sortides que es plantegen, davant les protestes veïnals, per la retirada del bus 37 que connecta al barri amb zones massa sensibles com el Cap Manso i el Clínic a més de la Plaça Espanya, d’entre altres zones d’interès.

En concret, a La Marina s’afegiran noves línies de Bus; la V1 que anirà per la zona exterior de la ciutat i connectarà el barri amb l’Hospital de Sant Joan de Deu i la V5 que unirà els barris de la Marina amb el de Sants pel mig, pujant a Les Corts fins a Pedralbes i sortint des de Santiveri.

Scanbus alternativa 37 2
Ruta dels busos que reemplaçaran el 37 a la Marina

Sobre la retirada del bus 37, es va confirmar que desapareix però alhora es va explicar amb detall que en el seu lloc, serà el 109 el que arribarà a l’Hospital Clínic i el H16 que acostarà el barri al Mercat de Sant Antoni i al centre d’atenció de Manso. El 23 donarà cobertura al barri de Can Clos, amb la creació d’una nova parada. El consistori assegura que amb aquestes modificacions les freqüències de pas seran més curtes i estalviaran temps als veïns.

Per aclarir més el tema, es va fer una presentació recordant com és la nova xarxa d’autobusos: amb recorreguts més rectes. Moltes línies de les existents, son les que van substituir els recorreguts que feien els tramvies.

Aquest projecte, que ha d’acabar a la tardor del 2018, no és nou, ja fa quatre anys que es va començar en l’anterior govern i l’Ajuntament vol accelerar l’acabament per fer-lo més eficaç. A la xarxa de busos del transport públic de la ciutat es mouen 2 milions de persones al dia, fet que comporta dificultats a l’hora de fer la transformació en curs. Es van dissenyar 28 línies de les que ja en funcionen 16. La xarxa ha de cobrir tota la ciutat de forma Vertical, Horitzontal i també en Diagonal i serà complementaria a les línies convencionals i a les de barri.

Veïns durant la reunió
Veïns durant la reunió

La Tinenta d’alcalde de Mobilitat, Janet Sanz, va ressenyar que des de l’Ajuntament son conscients del temps que fa que el barri necessita una solució a la mobilitat, i des de l’àrea d’urbanisme ho tenen com a prioritat. Va explicar l’acord de finançament de les estacions de Foneria i Foc Cisell amb la Generalitat perquè el metro arribi el 2018 a la Marina.

Al respecte també va afegir que “s’està treballant amb la Generalitat per poder fer el més aviat possible l’enllaç amb la línia 9, que és la que podrà connectar la Marina amb el centre de la ciutat sense donar massa voltes dins el metro”.

Sants, que també porta la responsabilitat d’urbanisme a la ciutat va afirmar que hi ha la necessitat de promoure l’habitatge a la Marina i que més gent hi vulgui viure. “Evidentment, perquè això passi, s’ha de compensar amb els equipaments  necessaris. Per això, muntarem una taula (amb veïns) per revisar aquells equipaments previstos i materialitzar-los amb el desenvolupament del que faci falta. No es decidirà ni es farà res sense vosaltres”, va afirmar.

Les intervencions d’alguns del veïns durant l’acte.

Per part del Barri, els veïns van omplir la sala, i al torn de preguntes van agrair la possibilitat de parlar amb els responsables de l’Ajuntament directament. Hi va haver rebombori entre els assistents, en el moment en que s’explicava com la freqüència de pas dels autobusos augmentarà considerablement i que els usuaris no hauran d’esperar tant, doncs tothom sap que actualment, encara que la freqüència de pas que s’anuncia és una, la realitat n’és una altre. És molt difícil que tant el 38 com el 109 passin amb la freqüència que es diu que ho han de fer. Així doncs, les protestes dels veïns les van sentir clarament les representants de l’Ajuntament.

Per la seva part, La Regidora del Districte, Laura Pérez va ser la responsable d’iniciar l’acte, assenyalant que els Barris de la Marina son en aquest moment, en la centralitat de govern de l’Ajuntament, sent-ne una mostra aquesta trobada i el seu tema principal, la Millora de la mobilitat. Va qualificar-la com a primera, doncs està pensat de realitzar-ne més.

La trobada, amb presencia majoritària de gent gran, hi havien molt contats joves, va acabar amb les regidores agraint la participació i reconeixent que ha estat gràcies al veïns i a les seves reivindicacions i lluites que el metro i tot els equipaments seran una realitat.

L’acte es va realitzar el 16 de gener a la Sala Pepita Casanellas i va durar quasi dues hores, des de la sis de la tarda fins a prop de les vuit del vespre.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

1 COMENTARI

  1. Yo trabajo en el puerto e unico autobusque pasaes el 37.Laparadase llama estacion del tir ronda litoral ahora que autobus hara esa parada gracias

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada