Arriba “Turisme km 0: destí Sants Montjuïc” per reactivar el sector terciari del districte

La finalitat del projecte és fomentar un turisme sostenible i responsable, tant des del punt de vista econòmic, com social, cultural i mediambiental

Poble Espanyol - Albert Aguilar

Text: Albert Aguilar

La crisi de la Covid-19 no ha estat només sanitària, la pandèmia també ha vingut acompanyada d’una forta davallada del sector turístic provocada pel confinament de la població.  L’Ajuntament de Barcelona juntament amb diverses entitats privades han decidit crear el programa “Turisme km 0: Destí Sants-Montjuïc” per atreure turisme de proximitat i fomentar el consum local.

“Turisme km0: Destí Sants-Montjuïc” consisteix en un paquet turístic adreçat a famílies de l’entorn de Barcelona, Catalunya, Espanya i França. Té una durada de tres dies i dues nits on els participants podran gaudir d’un allotjament a un establiment hoteler del districte i rutes dinamitzades per conèixer la història dels barris i dels seus comerços, i fins i tot per visitar equipaments esportius com les piscines municipals de Montjuïc i l’estadi olímpic. Totes les activitats programades tenen la finalitat de promoure el contacte dels visitants amb el teixit comercial i cultural del districte, convertint-se així el projecte en un impuls a l’activitat econòmica que donarà suport a les entitats i empreses locals a través del turisme. El preu del paquet és de 210 euros per cada integrant d’una família, que hi inclou dues nits en habitació familiar a l’Hotel Catalonia Plaza, dos esmorzars, dos dinars i totes les activitats esmentades al programa.

Tot i que el projecte és encara una prova pilot, la intenció dels organitzadors és d’engegar-lo a les setmanes vinents. La secretària tècnica de la Taula del Sector Turístic de Sants-Montjuïc, Pili Malagarriga, assenyala que fins i tot s’estendrà a altres barris de la ciutat de Barcelona, si la prova té èxit, i reconeix l’esforç de tots els actors implicats “per oferir una experiència turística il·lusionant en aquest estiu tan atípic i difícil”.

La iniciativa és fruit de la col·laboració de diversos actors, com Tarannà Viatges amb Sentit, l’Associació Aethnic, Artixoc, l’Hotel Catalonia Plaza, el restaurant La Font de Prades, el Poble Espanyol, l’Associació de dones cuidadores Més que Cures. També compta amb la participació directa del Districte de Sants-Montjuïc, Barcelona Activa i la Direcció de Turisme de l’Ajuntament de Barcelona i del Gremi d’Hotels de Barcelona i de Turisme de Barcelona en la iniciativa. Per últim, les xarxes comercials de Creu Coberta, Poble-sec – Paral·lel, la Marina, Sants Establiments Units i l’Associació de comerciants del Poble Espanyol també han donat suport al programa.

 

 

 

 

 

 

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.