La importància de mantenir-se ben hidratat durant l’estiu

Júlia Roig, dietista-nutricionista al CAP La Marina, CAP Magòria i CAP Dr. Carles Ribas

 

Mantenir una correcta hidratació durant tot l’any és essencial per a la nostra salut. Però a l’estiu és d’especial importància pel fet que ve acompanyat de la pujada de les temperatures. Per tant, l’estat d’hidratació pot veure’s afectat per l’aparició de la calor, ja que el cos perd líquid en forma de suor. Per això, és essencial adoptar mesures de prevenció al llarg del dia per evitar deshidratar-nos, sobretot els infants i les persones grans.

L’aigua és la beguda principal que cal escollir per hidratar-se. És recomanable avançar-se a tenir set fet que cal proporcionar la hidratació adequada que l’organisme ens demana. Per això, és molt important agafar l’hàbit d’anar bevent aigua durant el dia. A casa, cal tenir aigua al nostre abast i conservar-la en un lloc fresc com a la nevera. Durant els àpats, tingueu sempre una ampolla o gerra sobre la taula. Quan sortiu fora de casa, porteu una cantimplora d’aigua a sobre per anar bevent. Cal destacar que els infants i les persones grans tenen una menor capacitat d’expressar o percebre la set i és molt important anar oferint-los aigua per mantenir-se ben hidratats. Si veuen que tu també beus els hi entrarà les ganes d’hidratar-se!

Sovint l’aigua pot ser avorrida, però es poden preparar alternatives de begudes saludables per gaudir de l’estiu cuidant la nostra dieta. Algunes opcions serien posar un got d’aigua amb gels i afegir-hi trossos de fruita (per exemple; maduixa, llimona, síndria) i fulles de menta per donar-hi un toc refrescant. També es pot fer un batut amb llet de vaca o beguda vegetal amb cacau pur en pols o un té. Un cop fetes aquestes preparacions deixar-les una estona refredar a la nevera.

Tanmateix, també és clau seguir una alimentació fresca i variada, rica en fruites i verdures. Gràcies a l’aportació principal de vitamines, minerals, fibra i altres components com l’aigua, també ajuden a conservar l’estat d’hidratació. A més a més, cal aprofitar les fruites i verdures de temporada en aquests mesos de calor. Pel que fa a fruites tenim la síndria, el meló, els préssecs, la nectarina, els albercocs, les figues, les prunes… Escollir-les de postres, per esmorzar, berenar o per picar entre hores. I de verdures trobem els tomàquets, el cogombre, l’albergínia, el carabassó, el pebrot… Aprofitar per preparar sopes fredes, cremes o gaspatxo.

No ens negarem pas que quan arriba una mica de calor ja pensem en quan farem el primer gelat de l’estiu. És del cert que és una bona opció per hidratar-nos, però sempre que sigui saludable. Per això, podem preparar gelats a casa d’una manera fàcil i ràpida. Escull la fruita de temporada que més t’agradi i tritura-la. Pots afegir-li un iogurt natural perquè quedi més cremós. Després aboca-ho en un motlle i congela-ho un parell d’hores fins al moment de consumir. Fàcil, ràpid i equilibrat!

I finalment, refresca’t! No només cal hidratar-se per dins sinó que també és essencial hidratar-se per fora. De tant en tant, mulleu-vos la cara, els canells, els turmells, la nuca… Dutxeu-vos sovint i aprofiteu per banyar-vos a la platja o a la piscina per sentir-vos ben frescos. Aquestes accions ajuden a mantenir una correcta temperatura corporal i a fer més suportable la calor de l’estiu.

1 COMENTARI

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.