De tot menys metro

RAQUEL M. MARTÍNEZ|

Una exposició a la biblioteca Francesc Candel recorre la història del transport públic als barris de la Marina.

La inauguració de l’exposició “De Can Tunis a Montjuïc“ va comptar amb el geògraf i historiador local Ricard Folz i Valentí.  Aquest va resumir en una hora la historia del transport públic als nostres barris, el passat dijous 28 de novembre.  L’ exposició, oberta al públic des del 4 de novembre, es podrà visitar fins al dia 21 de desembre.

El ponent va començar amb la història del transport públic a finals del s.XIX, quan encara s’utilitzaven medis de tracció animal. Després va passar als primers ferrocarrils, al tramvia de la línia 48 que passava per Can Tunis a principi de segle, i als primers autobusos als anys ’20. Destaca també la col·lectivització del transport durant els anys ’30 o la incidència de la creació del grup d’habitatges de la SEAT als ’60 en l’ampliació del servei.

Entre els ’60 i els ’70 els autobusos que coneixem ara van començar a parèixer amb altres noms, com l’H, que després seria el 8, i l’H bis, l’actual 9, el 109, el desaparegut 72 i més tard l’N1. Crida l’atenció com les protestes veïnals van aconsenguir que s’allarguessin els recorreguts o es creés el 125, el bus del barri, l’any 2002. La majoria d’aquestes línies,  dissenyades “a mida” segons les peticions i necessitats del barri, seran ara substituïdes com a conseqüència del nou sistema ortogonal.

El gran repte pendent per als veïns és el metro. Tot i haver fet obres i estar tot gairebé preparat per a l’arribada d’aquest mitjà de transport al barri, sembla que encara caldrà esperar. Des del govern, l’última notícia és que tornaran a invertir en les línies 9 i 10 l’any 2016, però ometran les parades dels barris de la Marina, pel moment.

1 COMENTARI

  1. Perquè no expliquen com es van aconseguir diners pel tram de collblanc a l’aeroport i no n’han volgut aconseguir pel tram de La Marina? perquè no diuen que som l’únic barri de la ciutat que no té metro? Volem que ens diguin perquè, si TMB gestiona els busos al barri d’acord amb el regidor i les associacions (de veïns, unió d’entitats…) ara han tret un bus del 37, 1 bus del 109 i 2 del 9. Volem que ens expliquin perquè, si paguem els nostres impostos com tots els de barcelona, ara no tenim el mateix tracte en el transport. Perquè les parades estan atiborrades de gent, perquè els busos que ens comuniquen amb la resta passen cada 15, 20 o 30 minuts o perquè el V3 ara ja no compleix l’interval de pas que ens van prometre.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.