The e-Miles Company s’incorpora al DFactory amb el seu revolucionari prototip de vehicle elèctric

The e-Miles Company, empresa de nova creació de Malena Engineering, s’incorpora a DFactory Barcelona per desenvolupar projectes innovadors i generar nous conceptes de mobilitat basats en la sostenibilitat, l’adaptabilitat i l’eficiència. El prototip de vehicle elèctric urbà The e-Miles, presentat a mitjans de juliol, és un clar exemple d’aquest nou enfocament, motiu pel qual s’ha decidit que quedi exposat a les instal·lacions del DFactory Barcelona, ​​el node d’indústria 4.0 impulsat pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona i que compta amb Leitat com Technological Partner.

La companyia espanyola vol exercir el seu lideratge a través d’aquest revolucionari vehicle elèctric en un moment en què les administracions publiques prioritzaran, amb els fons europeus NextGeneration EU, diversos aspectes relacionats amb la mobilitat sostenible, especialment els projectes de R+D.

En aquest context, per a la producció d’aquest primer prototip es va comptar amb la participació de Leitat i el Consorci de la Zona Franca de Barcelona (per la fabricació de peces de grans dimensions en els equips de l’IAM 3D Hub), així com de BASF Forward AM, que va contribuir a l’aportació del material necessari per a la seva impressió.

The e-Miles és un quadricicle pesat de propulsió elèctrica que suposa un nou concepte per a la mobilitat urbana per les seves dimensions (mesura 2,5 metres de llarg per 1,5 d’ample) i nombroses innovacions tecnològiques que el fan únic. Segons Mike Hastewell, responsable de The e-Miles Company, “aquest nou vehicle elèctric ajudarà a resoldre els grans problemes de les ciutats, com aparcament, contaminació, mobilitat de les persones amb discapacitat i repartiment en l’última milla a través de les tecnologies de la Indústria 4.0, com la fabricació 3D, robòtica, sensòrica, comunicació i intel·ligència artificial “.

The e-Miles suposa una solució capdavantera destinada tant per a particulars com per a empreses, des de car-sharing fins a les de transport d’última milla. Incorpora multitud de solucions tecnològiques; compta amb una porta frontal abatible que permet accedir a l’interior fins i tot en cadira de rodes, pot passar de 2 a 4 places allargant-se 37 centímetres el xassís de forma automàtica, compleix amb el límit de 30 km/h del centre de les ciutats, pot conduir-se a partir dels 16 anys sense necessitat de carnet i resulta idoni per a circular en qualsevol país, tant si es fa per la dreta o l’esquerra.

Estarà exposat a la seu del DFactory Barcelona, ​​com a mostra d’un prototip amb tecnologies d’avantguarda que serveixi per estimular la iniciativa de nous emprenedors i la capacitat de generar projectes conjunts amb grans empreses. En paraules de Pere Navarro, delegat especial de l’Estat al CZFB i president de DFactory Barcelona “és voluntat del DFactory convertir-se en un hub per a la creació d’un ecosistema que incentivi la promoció i el desenvolupament de la indústria 4.0, imprescindible per a dur a terme els projectes i iniciatives de mobilitat sostenible. Aquest centre serà una eina per impulsar la transformació del marc productiu espanyol i donarà suport a les empreses en els seus processos de digitalització, de manera que es generaran noves oportunitats econòmiques i llocs de treball de qualitat gràcies a l’esperit de R+D+i col·laboratiu “.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.