Les respostes del regidor del districte a les vostres preguntes

El regidor del districte de Sants-Montjuïc Jordi Martí va respondre en el darrer Portes Obertes a les següents preguntes que ens veu fer arribar:

 

[blockquote style=”3″]

Diana Seras (La Marina de Port)

Vull saber què he de fer per aconseguir que l’escola “El Polvorí” estigui senyalitzada, no hi ha cap indicador. Portem molt i molt temps demanant això i més vigilància i no hi ha manera de resoldre el tema.

[/blockquote]

[blockquote style=”2″]Sí, és veritat. Jo tinc una mateixa proposta/queixa de la mateixa comunitat educativa i de la direcció del centre. Ho hem pogut gestionar amb la Guàrdia Urbana i Mobilitat i jo crec que la senyalització que falta s’haurà de posar. És evident que no podem permetre que als entorns de les escoles no hi hagi prou indicatius. L’altra cosa és la seguretat. Aquí tenim un problema que no és de l’escola El Polvorí sinó és un problema general, tothom vol un guàrdia urbà les 24h al dia al seu lloc, però no tenim prous recursos. Per tant aquest tema sí que és més complicat. Però sí que el tema de la senyalització i la mobilitat a l’entorn de l’escola El Polvorí l’hem de millorar i ho farem en els propers temps.

[/blockquote]

 

[blockquote style=”3″]

Juan Carlos Gimeno (La Marina de Port)

Avui al barri som molt més pobres…… Algú tindria que explicar si era necessari fer això amb un arbre centenari…..

arbre

[/blockquote]

[blockquote style=”2″]A la ciutat no es talla cap arbre que no estigui mort o sec o generi perill per la seguretat de la gent que pugui caure. Averiguaré què va passar amb aquest arbre.

[/blockquote]

 

[blockquote style=”3″]

Veïna (Plus Ultra)

S’estan realitzant les obres però les rajoles d’una de les places que dóna a Mare de Déu de Port estan una mica sueltes. La plaça es quedarà així o encara ha de millorar?

[/blockquote]

[blockquote style=”2″]Les rajoles no poden estar ballant, siguin antigues o siguin noves. D’això ja n’he parlat jo aquests últims dies amb l’Associació de Veïns de Plus Ultra i per tant sé que hi ha algun problema d’enrajolat, però això és un tema d’arreglar-ho i fixar les rajoles. L’important no són les quatre rajoles que es mouen, que ja les canviarem, sinó les obres que s’estan fent de millora del barri sencer. Al final parlarem de rajoles que es mouen i no d’un barri que fa 50 anys que demana que es remodeli i que ho estem fent nosaltres després de 50 anys de peticions veïnals.

[/blockquote]

 

[blockquote style=”3″]

Albert Cabús (Sants)

Tinc curiositat per conèixer la nova ubicació del monument del “ciclista” que actualment es troba a la placeta Ramon Torres Casanova. Aquest monument, per la seva característiques (és massa gros i opac), jo proposaria que la nova orientació estigués alineada amb els edificis de manera que amb una certa perspectiva es veuria de perfil.

[/blockquote]

[blockquote style=”2″]Bé, pot tenir raó i no dic pas que no, perquè sobre el tema urbanístic i de disseny d’espais públics tothom té la seva teoria. Jo no hi entenc. El que sí que he de dir és que abans de fer el trasllat de l’obra del monument del ciclista, que s’havia de fer per les obres que estem fent de la urbanització de la coberta de Sants, vam parlar primer amb els tècnics, amb els de l’empresa que fan les obres, i després amb els veïns. Vam parlar amb el Centre Social de Sants, amb l’Associació de Veïns, i amb La Volta Ciclista, com a entitat “propietària” del monument, i vam pactar el trasllat d’aquest monument a una ubicació possible. Poden haver-n’hi més, però aquesta vam considerar que era la menys dolenta de les possibles ubicacions disponibles. A la zona de la Plaça de Sants no hi havia gaires alternatives més, aquesta és la veritat.

[/blockquote]

 

[blockquote style=”3″]

Veí (Badal)

Visc a la Plaça Cerdà i molts vespres m’he trobat que els bicings estan plens. També els del barri de la Marina i, fins i tot, Plaça de Sants, cosa que l’ha obligat un parell de dies a desplaçar-se fins a Plaça Espanya. Es podria ampliar el servei de bicing en una zona en què hi ha una manca de transport important?

[/blockquote]

[blockquote style=”2″]Nosaltres hem demanat més atenció pels punts d’anclatge de Bicing no només de La Marina sinó també de La Bordeta, i al final l’empresa gestora no sempre ens fa cas. Plantejaré a l’empresa de Bicing a veure si es pot fer una ampliació puntual.

[/blockquote]

 

[blockquote style=”3″]

Ramón (La Marina de Port)

Porqué tienen olvidado el barrio de Can Clos?? Abrieron el barrio con una carretera que no tiene ninguna utilidad porque la gente sigue circulando en dos sentidos con el peligro que conlleva, la gente no tiene aparcamiento y aparca en la plazoleta que hay encima del parking ( sin que la guardia urbana ponga ningún interés en evitarlo) con el riesgo de que se hunda la plaza, la entrada del parking también es una odisea con los coches aparcados en zona prohibida. Perros peligrosos sueltos a todas horas sin que nadie se preocupe ( ningún tipo de seguridad). Las obras que se hicieron por la ley de barrios no tienen ningún mantenimiento ni en mobiliario y sobre todo en parques y jardines que pasa muy de vez en cuando ( generando en zonas grandes criaderos de ratas).

SENYOR REGIDOR PREOCÚPESE POR EL BARRIO!!!!!

[/blockquote]

[blockquote style=”2″]S’han d’atendre les seves queixes, evidentment. Ara, al senyor Ramón li nego la major. No és veritat que tinguem oblidat el barri de Can Clos. Una altra cosa és que haguem de millorar les atencions i les coses que haguem de fer. La gent que aparca malament, la culpa la té la gent que aparca malament, no l’Ajuntament de Barcelona ni el Districte. Nosaltres hem fet moltes obres de millora del barri de Can Clos aquest mandat. En continuarem fent el proper mandat, jo ja estic parlant per fer un conjunt d’accions el proper mandat que millorin els espais públics de Can Clos. La Guàrdia Urbana posa multes i es queixen per les multes quan aquest senyor diu que no posem multes, per tant, no hi estic d’acord. Rates? Parlem-ne. Si hi ha rates necessitem una denúncia concreta que ens digui quina zona de Can Clos hi ha rates, perquè tenim rates a tot al món, no solament a Can Clos. I si hem d’actuar farem enviar els de l’Agència de Salut Pública a fer una actuació, però necessito saber la zona exacta de Can Clos. I manteniment se’n fa. Quan hi passo sovint hi veig les brigades municipals, neteja… Per tant, crec que l’esmena de la totalitat no es pot fer. A Can Clos hi ha problemes? Sí, però ha millorat molt respecte els mandats anteriors i continuarem fent obres de millora a Can Clos. La gent que aparca malament o ven droga a Can Clos serà perquè ho fan malament ells, no perquè ho fa malament el Districte. Per tant, demano concrecions i queixes concretes que puguem actuar.

[/blockquote]

 

[blockquote style=”3″]

Anna Boada (La Marina de Port)

Quan passarà a ser una prioritat la finalització de les obres del metro? Tinc 48 anys i l’espero des de que en tenia 18. Promeses, promeses. Ens mereixem deixar de ser un barri de tercera categoria.

 

Maria Rosa Vinuesa (La Marina de Port)

Soc veïna de la Marina des de l’any 1986. He vist la transformació del barri a on quan hi vaig venir no hi havia pas de peatons i tot el transport pesat passava pel Passeig de la Zona Franca. És molt el que s’ha fet. Però hi ha una reivindicació històrica, el metro. S’han fet moltes eleccions tots aquests anys, els polítics heu vingut i heu marxat, els hem tingut de tots colors, i tots han promès el metro. La pregunta segueix sent la mateixa després de quaranta anys: EL METRO!! QUAN EL TINDREM???

[/blockquote]

[blockquote style=”2″]La Generalitat, que és qui ha de construir el metro i l’ha de posar en funcionament, ens diu que el primer trimestre de l’any que ve arribarà la Línia 9 a l’Aeroport, i que el següent tram en posar-se en servei ha de ser el ramal de la Línia 10. Però no tenim data. La previsió és que durant el 2017 pugui arribar parcialment a La Marina el metro. Però això ho diu la Generalitat, que és qui té la responsabilitat de fer la inversió. Què fa l’Ajuntament, des de fa dos anys? I dic dos anys per no dir més, però, dos anys, segurs. És dir: “escolti, senyors de la Generalitat, sabem que vostès estan arruïnats i nosaltres com a Ajuntament estem disposats a parlar de si hem de fer alguna aportació econòmica per contribuir a l’acceleració de l’obra per avançar que el metro (Línia 10) arribi als barris de La Marina”. Això és el que hem dit i continuem dient. Ara, quan estem parlant de 70 milions d’euros doncs no estem parlant de 10 rals. Però nosaltres no pararem fins aconseguir que el metro (Línia 10) arribi als barris de La Marina. Al llarg del proper mandat municipal tindrem metro.

[/blockquote]

 

Pots escoltar el programa sencer aquí:

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.