L’àgora de mestres i famílies de març

Al Col·legi Alfageme apliquem Projectes Cooperatius Intergrupals

Marc Mallol, mestre del Col·legi Alfageme

Des de fa uns anys, a l’escola implementem els projectes de treball cooperatiu, que es basen en les teories de psicologia evolutiva del contextualisme de Lev Vigotski. Els objectius d’aquests corrents educatius estipulen que els infants aprenen més i millor quan desenvolupen un aprenentatge entre iguals.

Dins aquesta metodologia en aquests espais de treball cooperatiu, la figura del docent a l’aula és merament de guia i suport, i són els infants els protagonistes del seu aprenentatge a través de petits grups de treball cooperatiu.

En tot moment es busca el diàleg entre els infants. D’acord amb les teories contemporànies d’educació, el debat i la verbalització dels coneixements són l’últim estadi de l’aprenentatge, ja que quan un infant és capaç de verbalitzar el que sap, és perquè té clar cada part d’aquest nou coneixement.

En aquest sentit, en molts espais, s’ha optat per l’aplicació de nous sistemes d’avaluació, com la coavaluació entre iguals, en què és un infant el que avalua al company de manera anònima, o també amb la clàssica autoavaluació.

Creiem que apostar per nous models de metodologies, plataformes i avaluacions són petits passos per avançar cap a una educació molt més moderna, eficaç, autònoma, i inclusiva per a tothom.

Les nostres portes, sempre obertes.

Noemí Jaen Hurtado, mare del Mario (I3) i de la Martina (2n EP)

L’Escola Alfageme, durant els darrers anys, ha experimentat grans canvis pel que fa a la seva metodologia d’ensenyament. A tots els nivells de l’escola, hi ha hagut noves agrupacions d’aula en el moment de treballar. Tot això seguint la línia pedagògica en la qual l’infant és el protagonista del seu aprenentatge. A més, el treball per projectes ha agafat un pes molt important a les aules. Fer aules obertes on ens infants explorin nous ambients de l’escola i no estiguin sempre dins de les seves quatre parets, els fa crear nous vincles entre alumnes de diferents edats i entre alumnes i mestres del centre.

Obrir les portes del centre a les famílies amb el lema les nostres portes sempre estan obertes ha creat un ambient més acollidor amb les famílies. Aquestes poden entrar a les aules a explicar contes, a mostrar als infants com és la seva feina i/o mostrar la seva mascota.

Les noves tecnologies també s’han fet un lloc important dins de les aules, i en les rutines diàries dels nostres fills i de les nostres filles. Fer algunes àrees amb el suport de les tauletes de forma individual els ha obert un gran ventall en el moment de tenir tota la informació necessària a mà o, si més no, aprendre d’una manera més lúdica i a la vegada més motivadora.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.