L’OAC, un servei que la Marina no pot perdre

Carolina López. consellera de Barcelona En Comú a Sants-Montjuïc

Els últims mesos s’han posat de manifest situacions preocupants pels habitants de la Marina. Diversos serveis que eren essencials per a la comunitat han estat menystinguts, subdotats o fins i tot tancats pel govern del PSC. Aquests canvis afecten directament la qualitat de vida dels residents, com hem vist en el cas de Vil·la Veïna i, més recentment amb l’Oficina d’Atenció al Ciutadà.

En els pròxims anys, la Marina experimentarà el creixement demogràfic més significatiu de la ciutat de Barcelona. Amb una població actual que supera els 32.000 habitants, presenta una projecció de creixement que augmentarà la seva població en més d’un 30% amb les noves promocions d’habitatge, especialment a la Marina de Prat Vermell. Durant molts anys i fins als últims mandats han estat barris amb força mancances de serveis, infraestructures i dificultats de mobilitat. Per aquesta raó, l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de la Pepita Casanellas ha estat un pilar per a la població marinenca durant dècades, a l’apropar a les veïnes un servei bàsic de proximitat que facilita els tràmits amb l’Ajuntament de Barcelona a centenars de persones a l’any.

No obstant això, la primera setmana de febrer, després de la finalització de les obres a la Pepita Casanellas, el veïnat es va trobar amb la suspensió de l’atenció personal sense cap pla de retorn. Aquesta decisió va generar molta preocupació i indignació entre les entitats del barri, que van iniciar accions de protesta i van demanar explicacions al govern del districte. Malgrat les declaracions inicials del conseller de la Marina a la ràdio, el 14 de febrer, justificant la substitució de l’OAC per una oficina virtual, la pressió i mobilització veïnal van forçar, finalment, la rectificació del govern. Raquel Gil, la regidora del districte, es va comprometre a reobrir l’OAC i a estudiar la seva ampliació, com estava previst inicialment.

En aquest interval, Barcelona en Comú va presentar una proposició al Plenari de Districte per demanar la reobertura immediata i que el compromís de la regidora no quedes només en paraules. Tot i que la seva rectificació és un pas positiu, és crucial assegurar que els compromisos es compleixin i que les paraules es tradueixin en accions tangibles. En resum, és vital continuar pressionant per la reobertura de l’OAC, per garantir que l’atenció personal al barri es restableix i s’ampliï i que no se substitueix el personal per robots.

Una vegada més, es demostra la importància de la participació ciutadana i la seva vigilància constant per protegir els interessos i el benestar de la comunitat. Després de gairebé deu mesos de govern, sembla que cal una supervisió constant per garantir que els serveis essencials es mantenen i es milloren per respondre a les necessitats de veïns i veïnes. Arribat aquest punt, és fonamental conèixer els plans futurs del govern pel barri. El govern sembla més interessat a tancar serveis consolidats que en donar noves oportunitats i els barris de la Marina que encara necessiten moltes inversions i millores.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.