L’Ajuntament vol restringir el pas del vehicle privat a Montjuïc

La previsió de talls en tres vies de la muntanya aixeca queixes veïnals pel “mal servei” del transport públic al Consell de Barri.

El Consell de barri celebrat el mes passat a la Sala Pepita Casanellas, amb una trentena de veïns i veïnes assistents, va estar marcat pels canvis en la mobilitat que planeja l’Ajuntament a Montjuïc, dins d’un nou Pla d’Actuació. L’objectiu és prohibir la circulació en cotxe en tres punts de la muntanya per afavorir l’ús ciutadà i reduir la contaminació a la ciutat. El regidor del districte Marc Serra el defensava així: “cal que comencem a canviar els hàbits de mobilitat i potenciem els espais verds”.

El pla preveu que entre les set del matí i les set de la tarda la circulació quedi restringida en: l’avinguda Miramar, des d’on hi ha l’Hotel Miramar al punt en què l’avinguda es troba amb la carretera de Montjuic; al passeig Olímpic, al tram de l’estadi; i als carrers Jocs del 92 i Segura, al costat de l’INEFC. I és que l’últim tall dificultaria, encara més, la comunicació del barri del Polvorí i Can Clos.

Els assistents, però, no semblaven gaire convençuts. Exposat el pla, es va fer un murmuri a la sala. Molts van tornar a queixar-xe de la mala comunicació i la poca freqüència dels busos que connecten els barris de la muntanya amb la ciutat.

“Cal que se’ns permeti l’accés, ja que si el trànsit és impossible quan es talla per actes puntuals, fer un tall permanent és intolerable”, afirma la Rosalia, veïna i presidenta de l’Associació veïnal de Can Clos. “Sempre se’ns sacrifica a nosaltres, no se’ls hi pot permetre, pels que vivim a la muntanya, Montjuïc és la sortida a Barcelona”, afirma el Pedro, veí del Polvorí, consultat per la Marina.

Davant les queixes, el regidor va assegurar que es tracta d’una prova pilot i que tot i la prohibició pel públic en general es pot estudiar l’accés als veïns i veïnes de la Marina per atenuar les dificultats de circulació. El consistori en justifica la decisió en haver comprovat que el trànsit els dies laborables representa el 38%, mentre que els caps de setmana es redueix al 12%.

L’alternativa, però, el transport públic en barris com el Polvorí, Can Clos o Font de la Guatlla, situats a la Muntanya, té molt marge de millora.

Els fa servei únicament la línia 13, que té una freqüència de pas de 20 minuts, tot i que sovint triga 35 minuts, assegura el Pedro, usuari habitual. Al barri de Can Clos la realitat que viuen és la mateixa, ja que comparteixen línies d’autobús amb el Polvorí i la Font de la Guatlla.

Fa temps que es reclama reduir a 15 minuts els intervals entre cada bus. A més, des de l’Associació de Veïns d’El Polvorí protesten perquè porten anys exigint que la línia 23, que recorre part de la muntanya, tingui una parada al Club Natació Montjuïc, ho consideren “ben raonable”. “No s’ha fet res per millorar la situació i ara s’opta per agreujar-la amb el tall de la drecera de Montjuïc”.

El sentir veïnal és que si s’opta pel tall de la drecera com a mesura mediambiental no es pot oblidar als qui viuen al voltant i negar-los-hi l’accés. “Cal que les mesures restrictives per causes ambientals vagin acompanyades d’una millora generalitzada del transport públic en els barris, tothom volem sostenibilitat, però no castigant més als veïnats”.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.