Entrevista al Director del nou hotel Leonardo Royal

Coneixem el nou hotel Royal Leonardo, situat al carrer Alts Forns núm. 40, de la mà del seu director, Iban Lara. Aquesta cadena fa anys que opera a Barcelona amb hotels al centre de la ciutat. La cadena és part d’un grup hoteler israelià, opera a Europa i a Israel 220 hotels amb més de 42 mil habitacions en 107 destinacions i 19 països i cotitza en la borsa de Tel Aviv.

Vosaltres teniu també hotels a la Gran Via, a les Rambles i la Sagrada Família, i ara decidiu apostar per la Marina, per què?

Aquest hotel va ser el primer aprovat després de la moratòria del 2016, que tenia per objectiu desmassificar les zones del centre i apostar per barris perifèrics. Nosaltres com a Leonardo (la marca), en el procés d’expansió, buscàvem zones amb atractiu no només turístic, sinó també corporatiu.

Aquesta zona està dins de Barcelona i alhora té accés directe des de l’aeroport, del port, de la Fira de Barcelona, això fa que per nosaltres sigui una ubicació perfecta. No és un hotel al centre de la ciutat, però està en una zona emergent.

En el balanç que vau fer inicialment, quins inconvenients trobàveu a la zona?

Sincerament, ben pocs. S’hauria de millorar la comunicació en transport públic. Per un congressista no influeix tant perquè esta acostumat a viatjar en taxi, però per un turista de cap de setmana és una mica difícil accedir als atractius principals de Barcelona si no coneix el sistema de transport.

Amb la pandèmia pel mig, quin balanç feu a hores d’ara?

La pandèmia ens ha fet canviar a tots de mentalitat, tant a títol personal com de negoci. Aquest hotel hauria d’haver obert al desembre del 2019, però ho ha fet el 15 de setembre de 2021.

Ara mateix, estem molt engrescats, sembla que la pandèmia està remetent i el turisme internacional torna a venir a la ciutat. El nostre objectiu és ser un model híbrid de negoci: no només dedicar-nos al client de turisme i fires i congressos sinó cobrir les necessitats també d’empreses de la vora. 

Tenim una gran superfície de salons on podem albergar reunions de feina, però també celebracions, formacions i tota mena d’esdeveniments. Són espais molt grans i totalment exteriors que compleixen les mesures de política Covid, per tant, ens donen avantatge respecte altres hotels ubicats al centre.

Quines característiques té l’hotel?

L’Hotel té 204 habitacions, dividides en tres categories: confort, de luxe i suite. Té 650 m2 de salons interiors, dividits en sis sales, i 700m2 de jardí urbà, comunicat amb els mateixos salons. Després, entre altres serveis, tenim una piscina infinity pool a la part superior i gimnàs.

Oferim una amplia oferta gastronòmica al nostre restaurant “Tramuntana” que, de moment, està obert de dilluns a divendres amb menú de migdia i el bar que està obert de 10 del matí a 12 de la nit. Després contemplem tot el que és càterings i esdeveniments, menús especials per celebracions com Nadal… A part també tenim pàrquing privat amb 110 places.

Quins objectius de negoci teniu a curt termini?

Ara mateix l’objectiu fins a final d’any és donar a conèixer l’hotel, tant a nivell nacional com a nivell internacional. Començar, de la mà d’entitats com Turisme de Barcelona, Barcelona Convention Bureau o Fira de Barcelona, a posar el granet de sorra perquè tot comenci a funcionar un altre cop.

A hores d’ara estem contents perquè no marxa malament. Per exemple les últimes setmanes de setembre, coincidint amb la primera fira, IAAPA, hem tingut un 60% d’ocupació, i el primer cap de setmana d’octubre entorn d’un 50%.

Quantes persones hi treballen a l’hotel? 

Ara mateix, directes, són unes vint-i-cinc, però cal tenir en compte que l’hotel encara està a mig gas, en fase de pre-apertura. Calculem que quan estigui a ple rendiment seran entre unes cinquanta, seixanta persones.

Quan estarà a ple rendiment?

Creiem que el tret de sortida serà al febrer, pel Mobile Word Congress, que es fa amb una altra fira igual d’important, l’ISE. Llavors l’hotel funcionarà al 100%.

La ciutadania està molt sensibilitzada amb que les iniciatives empresarials que s’instal·lin acabaran repercutint també allà on actuen. En aquest cas concret, heu intentat prioritzar la gent de la zona, per exemple a l’hora de contractar-ne? 

Ara mateix ha estat difícil perquè com que tenim més hotels a Barcelona,  amb la pandèmia molts dels empleats estaven afectats per ERTOs i per tant hem intentat recuperar la gent de l’empresa. Hem vist que alguns currículums són de gent de la zona, i els hi donarem prioritat, primer per un aspecte social, per beneficiar la gent de l’àrea, però també perquè per nosaltres és molt més beneficiós tenir algú que conegui la zona i tingui facilitat d’accés per venir aquí.

Pel que fa a d’altres iniciatives, per exemple el Leonardo Rambles col·labora amb entitats de barris del Raval, en temes ja no solament d’inserció laboral, sinó de tallers, de formació, visites a l’hotel… i això és el que a nosaltres també ens agradaria fer aquí al Leonardo Royal quan serem instal·lats del tot i esperem que les coses hauran millorat una mica. Volem col·laborar amb les necessitats que pugui tenir el barri i crear sinèrgies entre tots.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.