La fira continua donant l’esquena als barris, per José Antonio Calleja (conseller PPC Sants-Montjuïc)

Aquests dies al recinte de la Fira s´ha celebrat una nova edició del Saló de l´Automòbil, ara començarà Construmat i al mes de març va tenir lloc la dels mòblis. Fires que tenen un impacte econòmic molt important i que deixen molts milions a la ciutat de Barcelona, però que més enllà dels hotels i algunes botigues i restaurants, no tenen incidència positiva en els barris del nostre districte.

Cada vegada que n´hi ha una Fira important es tanca el recinte al voltant d´aquesta afectant a la mobilitat dels barris de Font de la Guatlla i La Marina, fonamentalment. Tancament i afectacions que es produeixen abans, durant i després dels dies que dura la Fira. Afectacions que afecten fins i tot a l´accés als barris i al servei d´algun autobús habitual, que  modifica el seu recorregut o bé es suspens aquest directament, deixant el barri sense servei o de manera insuficient. Això s´ha viscut novament aquests darrers dies quan el bus 13 ha deixat de donar servei al barri del Polvorí des del dia 6 fins el  21.

Aquest no és l´únic problema, un altre són les molèsties de soroll que pateixen al barri de San Cristòbal de matinada, quan es descarrega material  als pabellons i quan es fa el muntatge.

És important també, el poc impacte econòmic que reben  els restaurants i bars dels barris, ja que la Fira monta els seus propis menjadors a dins del recinte.

Creiem que la Fira hauria igualment de tractar de contractar més persones dels barris colindants, en especial a La Marina, signant alguna mena de conveni per formar un nombre determinat de persones i amb un compromís de donar-lis  feina.

Són coses importants i creiem que es poden millorar amb una mica de voluntat per tractar de que els veïns i els barris percebin a la Fira com un col.laborador, un soci i no com una molèstia cada vegada que n´hi ha un event important.

La mobilitat hauria de ser prioritària, s´ha de donar un impuls a la línia 9/ ramal L-10 de metro perquè els veïns de la Marina, els treballadors i les empreses puguin arribar al barri. L´any vinent el metro arribarà a la Fira però no als barris…esperem que això al menys faciliti l´arribada de les persones que acudeixn a aquestes fires i descongestioni una mica de vehicles aquestes zones i que els veïns puguin accedir millor als seus barris i no es vegin afectats els recorreguts dels seus autobusos habituals.

La Fira no pot continuar funcionant com si no haguessin veïns, professionals i barris al seu voltant. Cal que la resta d´institucions que participan a la Fira, en especial l’Ajuntament, també faci la seva feina.

En definitiva, cal implementar mesures concretes que compensin d´alguna manera als veïns i als barris de l´impacte negatiu que tenen aquests events, minimitzan les molèsties de soroll i mobilitat i treballar perquè l´impacte econòmic que tenen aquestes Fires a la ciutat, una part també vagi als barris del voltant.

José Antonio Calleja Clavero

Conseller PPC Sants-Montjuïc

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here