La fira continua donant l’esquena als barris, per José Antonio Calleja (conseller PPC Sants-Montjuïc)

Aquests dies al recinte de la Fira s´ha celebrat una nova edició del Saló de l´Automòbil, ara començarà Construmat i al mes de març va tenir lloc la dels mòblis. Fires que tenen un impacte econòmic molt important i que deixen molts milions a la ciutat de Barcelona, però que més enllà dels hotels i algunes botigues i restaurants, no tenen incidència positiva en els barris del nostre districte.

Cada vegada que n´hi ha una Fira important es tanca el recinte al voltant d´aquesta afectant a la mobilitat dels barris de Font de la Guatlla i La Marina, fonamentalment. Tancament i afectacions que es produeixen abans, durant i després dels dies que dura la Fira. Afectacions que afecten fins i tot a l´accés als barris i al servei d´algun autobús habitual, que  modifica el seu recorregut o bé es suspens aquest directament, deixant el barri sense servei o de manera insuficient. Això s´ha viscut novament aquests darrers dies quan el bus 13 ha deixat de donar servei al barri del Polvorí des del dia 6 fins el  21.

Aquest no és l´únic problema, un altre són les molèsties de soroll que pateixen al barri de San Cristòbal de matinada, quan es descarrega material  als pabellons i quan es fa el muntatge.

És important també, el poc impacte econòmic que reben  els restaurants i bars dels barris, ja que la Fira monta els seus propis menjadors a dins del recinte.

Creiem que la Fira hauria igualment de tractar de contractar més persones dels barris colindants, en especial a La Marina, signant alguna mena de conveni per formar un nombre determinat de persones i amb un compromís de donar-lis  feina.

Són coses importants i creiem que es poden millorar amb una mica de voluntat per tractar de que els veïns i els barris percebin a la Fira com un col.laborador, un soci i no com una molèstia cada vegada que n´hi ha un event important.

La mobilitat hauria de ser prioritària, s´ha de donar un impuls a la línia 9/ ramal L-10 de metro perquè els veïns de la Marina, els treballadors i les empreses puguin arribar al barri. L´any vinent el metro arribarà a la Fira però no als barris…esperem que això al menys faciliti l´arribada de les persones que acudeixn a aquestes fires i descongestioni una mica de vehicles aquestes zones i que els veïns puguin accedir millor als seus barris i no es vegin afectats els recorreguts dels seus autobusos habituals.

La Fira no pot continuar funcionant com si no haguessin veïns, professionals i barris al seu voltant. Cal que la resta d´institucions que participan a la Fira, en especial l’Ajuntament, també faci la seva feina.

En definitiva, cal implementar mesures concretes que compensin d´alguna manera als veïns i als barris de l´impacte negatiu que tenen aquests events, minimitzan les molèsties de soroll i mobilitat i treballar perquè l´impacte econòmic que tenen aquestes Fires a la ciutat, una part també vagi als barris del voltant.

José Antonio Calleja Clavero

Conseller PPC Sants-Montjuïc

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada