Noves línies de la xarxa de bus arriben a La Marina

La línia V3 substituirà l’actual línia 72 amb motiu de l’ampliació del sistema ortogonal d’autobusos urbans de Barcelona

ARAITZ PIPPERS |

El darrer any, es posava en marxa la primera fase del nou sistema de busos de Barcelona, anomenat sistema ortogonal. El pla consistia en la reordenació del servei d’autobús urbà de la ciutat per tal de crear una xarxa reticular d’autobús que possibilités un trànsit més ràpid. Es van implantar noves línies amb diferents recorreguts i que cobrien una major extensió de territori. El resultat ha estat una xarxa d’autobusos que creua la ciutat de diferents maneres: Horitzontalment, les línies H, de color blau i numeració parell; verticalment, les línies V, de color verd i numeració imparell; i en diagonal, les línies D, de color lila i numeració múltiple de 10.  Aquest tipus de disposició comporta un entramat de carrils bus més organitzats i llargs que aporten, alhora, una major fluïdesa de trànsit.

La primera fase d’aquest pla va constatar, segons l’Ajuntament, “una millora quant a la comoditat i temps d’espera i de viatge dels passatgers”. Per aquest motiu, ara es posa en marxa una ampliació d’aquesta xarxa, amb la instauració de noves rutes de connexió. Un d’aquests nous recorreguts arribarà molt aviat al barri de La Marina i afectarà la línia 72 d’autobús. La V3, serà la nova línia que cobrirà aquest recorregut i anirà des de la Zona Franca fins a Sarrià. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) explica que l’afectació que els veïns poden rebre amb aquesta substitució serà mínima quant a mobilitat, cosa que és possible “gràcies a les bones condicions viàries i bones prestacions per a la circulació d’autobusos de què consten els carrers per on circularan”. Durant l’agost i el setembre s’han pintat els nous carrils bus i s’han adequat les parades. Es preveu que aquests nous itineraris estiguin preparats per començar a funcionar a partir de la propera tardor.

La totalitat de nous eixos que s’afegiran en aquesta segona fase seran cinc, tres línies horitzontals i dues de verticals:

  • H8: unirà Collblanc amb la Maquinista (25 km de recorregut)
  • H10: Les Corts – Sant Adrià / Badalona (24 km de recorregut)
  • H16: Paral·lel – Diagonal Mar (20 km de recorregut)
  • V3: Zona Franca – Sarrià (17 km de recorregut)
  • V17: Port Vell – Carmel (17 km de recorregut)

Val a dir que la intenció d’aquest sistema de reorganització d’autobusos urbans és la de millorar la qualitat de la comunicació entre els diferents barris de la ciutat. A més a més, els vehicles que s’estan incorporant, ja estan oferint serveis tan amplis i preparats com l’adaptació a persones amb discapacitat, plafons, pantalles i televisions informatives i actualització del temps d’espera a les parades, entre d’altres.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada