La nova línia V5, i altres millores de la xarxa de transport públic del barri, ja són aquí

L’arribada del V5 comunicarà La Marina amb barris de Barcelona que fins ara no tenien una connexió directa

Avui, 13 de novembre, la cinquena fase de la Nova Xarxa de Busos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) entra en vigor, i s’estendrà fins la tardor de 2018.

Aquesta cinquena fase comporta la inauguració de quatre noves línies de busos: la D40, Plaça d’Espanya – Via Favència; la V29, Diagonal Mar – Roquetes; la V31, Mar Bella – Trinitat Vella; i la V5, Mare de Déu de Port – Pedralbes.

Arribada del V5 a La Marina

Aquesta última línia de bus, el V5, connecta el barri de La Marina amb Sants, les Corts i Pedralbes, amb la finalitat de “donar suport de mobilitat i transferència en uns barris on no hi ha”, segons declarava el director de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Adrià Gomila, a la roda de premsa celebrada el 25 d’octubre. La freqüència de pas que s’estima que tindrà el bus és d’entre 6 a 8 minuts, element que caracteritza les noves línies que formen part d’aquesta Nova Xarxa de Busos de TMB. Esther Pérez, consellera del barri de La Marina, exposa que “el V5 també ajuda a apropar els barris de Can Clos i del Polvorí, i els dona una línia nova més propera i, a més, amb una regularitat horària habitual de pocs minuts”.

Des de la Coordinadora d’Entitats de la Marina i l’Engranatge, veuen d’una manera positiva l’arribada d’aquest bus al barri, ja que els permet comunicar-se amb barris com Sants, les Corts i Pedralbes d’una manera directa, sense haver de fer cap transbord. “Aporta que una part del barri, que fins ara havia de desplaçar-se fins el Passeig de la Zona Franca per agafar el bus, pugui agafar-lo des d’un punt més a prop”, comentava en Xavi González, de l’Engranatge. Eli Rolando, president de la Coordinadora d’Entitats de la Marina, deia que “qualsevol transport que connecti el barri amb d’altres de la ciutat de Barcelona, sempre serà benvingut”.

Nous carrils bus

Aquestes noves línies venen acompanyades de 19 km de nous carrils bus, per tal de garantir una xarxa de mobilitat “més ràpida, eficient i útil”, tal i com explicava Mercedes Vidal, regidora de  Mobilitat i presidenta de TMB.  Segons Vidal, la construcció de nous carrils bus té la finalitat de donar als busos el seu lloc corresponent, ja que “el transport públic ha de tenir més prioritat que altres transports motoritzats”. Concretament, al barri s’inauguraran quatre carrils busos. Alguns d’aquests carrils seran “multiús”, així que serviran com a aparcament nocturn quan la línia efectuï el seu servei, amb l’objectiu de contrarestar la pèrdua de places d’aparcament.

Eli Rolando creu que l’eliminació de les places d’aparcament “és un problema, ja que molta gent es queda sense aparcament i, per molt que es pugui aparcar de nit, no surt a compte perquè a primera hora del matí el vehicle ha de ser retirat perquè el bus pugui circular. I, si no has de perquè aixecar-te aviat, és una molèstia haver de retirar el cotxe”.

No obstant això, Esther Pérez contradiu aquesta opinió afirmant que “el govern sempre ha apostat per la mobilitat sostenible i, per tant, no és d’estranyar que es penalitzi el transport privat i es treguin places d’aparcaments amb la finalitat d’afavorir el transport públic”. A més a més, afegeix que “de totes maneres, s’han tret molt poques places en comparació amb les que es podrien haver tret. S’ha intentat ser el màxim equilibrat, sempre apostant per la mobilitat sostenible”. González, de l’Engranatge, coincideix amb la consellera argumentant que “quan el cotxe ocupa més del 40 % de la calçada, està clar que a qui se li ha de treure espai és al cotxe, perquè sinó no es pot millorar el transport públic. El cotxe no ha de ser el vehicle principal per moure’s dins la ciutat de Barcelona”.

Modificacions d’altres línies

A part d’aquesta nova línia de bus dins de La Marina, hi haurà més canvis en els busos que circulen pel barri. El primer és la desaparició de la línia 37, que connectava l’Hospital Clínic amb la Zona Franca. Per tal de substituir el servei que donava aquest bus, s’han modificat els recorreguts del busos H16 i 109.

Quan es va anunciar que el bus 37 desapareixeria, es van iniciar una sèrie de mobilitzacions sota el lema “El 37 no es toca”. Per aquest motiu, des de TMB i l’Ajuntament de Barcelona es va decidir proposar unes millores en les altres línies de bus que passen pel barri, per tal d’acontentar els veïns que no veien amb bons ulls l’eliminació de bus que els portava fins l’Hospital Clínic i el CAP de Manso.

Els canvis els trobem, per una part, en l’H16, que anava des del Fòrum fins el Passeig de la Zona Franca, de tornada no passarà pel carrer de Sepúlveda, sinó que anirà pel carrer de Manso, i així poder arribar fins el CAP de Manso, on passava la línia 37. A més, allargarà el recorregut fins el nou Campus Universitari del Besòs, per tal de poder donar-hi una cobertura que actualment no té. Per una altra part, la línia 109, que actualment connectava l’Estació de Sants amb el Polígon de la Zona Franca, prolongarà el seu trajecte fins a l’Hospital Clínic, i comptarà amb un nou origen i final a Provença – Villarroel.

Totes aquestes modificacions, que segons explica la consellera del barri de La Marina s’havien enunciat en una reunió celebrada fa un any i que comptava amb el suport del veïnat present, “han estat per simplificar la prestació del bus 37”. Pérez afegeix que “es van comprometre a garantir els serveis que donava el 37, i així ho han fet”. Segons Rolando i González, aquests canvis els semblen acceptables, ja que el més important és que el transport des del barri fins els establiments sanitaris es mantinguin. Tot i així González adverteix que “s’ha de vigilar amb la freqüència de pas dels busos, i comprovar que realment compleixen els seus horaris, ja que, per exemple, el 109 baixarà la seva freqüència de pas”.

TMB

Metro al barri

Relacionat amb el transport públic a La Marina, la línia 10 Sud de metro arribarà al barri el juliol de 2018. El metro arribarà, després de moltes reivindicacions, amb l’objectiu de connectar el barri amb els polígons i els tallers de la Zona Franca, i amb la zona de la Torrassa, Collblanc i Zona Universitària. A més d’això, pel febrer i octubre de 2019 està prevista l’arribada de dues noves estacions, Provençana i Idelfons Cerdà, de manera que també es podrà arribar a aquests punts de la ciutat de l’Hospitalet de Llobregat.

2 COMENTARIS

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.