Faves i pèsols  ( i julivert)

A finals de febrer comencen a arribar als mercats, procedents dels camps de l’entorn proper, quasi sempre,  els pèsols.  Petits tresors de color verd i brillants com bombolles de sabó, que la natura ens ofereix tancats dins beines; més que res perquè ens hi entretinguem i se’ns faci una mica més llarg el moment de poder tastar-los.  Sé que en algunes cuines, a vegades, la persona que els pela, els va menjant de un en un mentre va pelant i després el dinar queda minvat.

Els pèsol és un llegum però si parlem de les seves propietats nutricionals, s’assembla més a les verdures. Conté hidrats de carboni i fibra i menys proteïna que els llegums, així com ferro, calci i potassi, també vitamina C, A i betacarontens ( antioxidants) . Però sobre tot hem de destacar la quantitat que conté de vitamines del grup B, que és la que reforça el sistema nerviós. Potser d’aquí ve la dita: “ ser més eixerit que un pèsol”.

També ajuden a regular el colesterol i a millorar la circulació sanguínia perquè tenen propietat vasodilatadores. I també son beneficiosos per a l’aparell digestiu, doncs com que tenen molta fibra, fan de probiòtics millorant la flora intestinal i ajuden en el transit.

Una varietat de pèsol que mengem amb la tavella és el tirabec, també molt agradable de menjar pel gust i la textura. La pesolera fa unes flors molt boniques i delicades

Si no ens n’aprofitem de l’oportunitat de menjar aquestes delícies ara, quan n’és el temps, ens en oblidarem del gust que tenen: molt poc a veure amb el dels que trobem als congeladors dels supermercats. 

Les faves pel març que ja hem omplert el plat.

Esther Pardo i Gimeno   

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada