Arriben els primers carrils bici i noves millores al servei de bus

La ciutat tindrà 67 km més de vies per ciclistes abans que acabi el 2018

L’Ajuntament de Barcelona construirà tres carrils bici i habilitarà quatre carrils bus nous al barri a partir d’aquest novembre en el marc dels objectius del Pla de Mobilitat Urbana 2013-2018 per promoure el desplaçament amb bicicleta i transport públic. Aquestes actuacions tenen la voluntat de respondre a una lògica perquè proporcionin “un servei òptim als usuaris”, tal com va anunciar el cap del Departament d’estratègia de la mobilitat, Carlos López, a la darrera Taula de Mobilitat celebrada el 2 d’octubre a l’AVV de Sant Cristòfol. Per això, les millores a la nova xarxa de bus l’instauren com un sistema àgil i ràpid i els carrils bici serviran com a connexió amb destinacions atractives, com ara el centre de la ciutat.

Els primers carrils bici

Entre les accions programades a partir de novembre, destaca la reforma de carrils del Passeig de la Zona Franca. Aquest tram connectarà els polígons de la Zona Franca pel carrer Motors, amb la plaça Cerdà en direcció plaça Espanya, amb un carril bici que tindrà una longitud de 1.685 metres. El carril bidireccional s’inclourà entre la mitjana que separa els dos sentits actualment, però per encabir-los caldrà reduir l’amplada dels carrils, fet que ajudarà a contenir la velocitat a la qual se circula pels vials. Carles Benito, membre del Bicicleta Club de Catalunya va aprofitar la reunió per comentar que aquest tipus de carrils “són molt menys segurs” que els carrils que separen els dos sentits. Les obres, que comptaran amb un pressupost de 300.000 euros, finalitzaran el febrer de 2018.

També es construirà un carril bici que travessarà el barri per diferents punts. S’iniciarà al carrer Mineria, recorrerà la plaça de les Matemàtiques, creuarà el passeig de la Zona Franca i, tot seguint per la carretera del Prat, arribarà fins Energia i girarà a Foc per trobar-se, de nou, amb el passeig. Aquest serà el tram més llarg que es desenvoluparà, amb més de 2 quilòmetres de vies per ciclistes que adaptaran el seu format en funció de la distribució actual dels carrers que recorrerà. En tractar-se d’un recorregut amb diferents particularitats i que algun dels trams encara es troba en fase d’estudi, les obres no finalitzarien fins al mes de maig de l’any que ve.

Finalment, el tram del carrer Motors permetrà connectar la Zona Franca amb la Marina en bicicleta a través del pas inferior a la Ronda Litoral. El tram de túnel incorporarà unes barreres de formigó que separaran els ciclistes dels vehicles de motor amb la voluntat que “no només sigui segur, sinó que de debò ho sembli”, segons López. Aquest tram i la majoria dels que es trobaran al parc logístic, no veuran la llum fins a finals de l’any que ve.

El bus, reforçat

Amb l’arribada de la nova línia de bus V5 el pròxim 14 de novembre, també s’han preparat millores per l’eficiència del transport públic de superfície. La línia connectarà Mare de Déu de Port amb Pedralbes, travessant el carrer i l’estació de Sants sense passar per Plaça Espanya. Per això, es crearan alguns trams de carril bus al carrer de la Mare de Déu de Port en sentit mar i als carrers Ferrocarrils Catalans i Mineria en sentit Pedralbes. El carrer Química també es veurà afectat per la nova línia, ja que perdrà un dels sentits perquè l’autobús pugui fer el gir correctament des de Gran Via fins al barri. Encara a Sants-Montjuïc, altres carrers també disposaran de nous carrils bus perquè el V5 sigui més eficient. Alguns d’aquests seran “multiús”, és a dir, serviran com a aparcament nocturn quan la línia no faci servei per contrarestar l’efecte de la pèrdua de places d’aparcament per a vehicles en detriment dels carrils bus. Abdó Florenci, membre fundador de la Coordinadora de les AAVV i Comerciants de la Marina, va valorar positivament aquesta decisió exposada a la Taula de Mobilitat al mateix temps que es qüestionava “on estan aquests vehicles durant el dia”.

Dins la nova xarxa de bus, també arribarà el V1, que oferirà servei a prop del barri connectant el Polígon Pedrosa, Fira i plaça Europa (L’Hospitalet de Llobregat) amb la Riera Blanca fins a l’Hospital Sant Joan de Déu. A més, s’aprofitarà la mateixa data per modificar el recorregut anunciat del 109, que a partir del 14 de novembre seguirà des de la plaça dels Països Catalans per avinguda Roma fins a l’Hospital Clínic, a conseqüència de la desaparició del 37. L’H16 també modificarà el recorregut perquè el bus passi pel CAP Manso i la zona del renovat Mercat de Sant Antoni. Pel que fa al 13, està previst que s’incorpori un vehicle més en hora punta, tot i que a hores d’ara es desconeix la data en què s’efectuarà la millora.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.