Punts clau per prevenir el síndrome postvacacional

Per: Judit Viudas Suñé i María del Mar López Argente – CAP Dr Carles Ribas

Les vacances són un període perfecte per a desconectar de la rutina i passar’s-ho bé però, a vegades, la tornada no és gens fàcil. Algunes persones, davant d’aquesta situació pateixen l’anomenat síndrome postvacacional, que entre els seus símptomes més habituals inclou tristesa, ansietat, estrès i inseguretat. També trobem símptomes físics com palpitacions, sudoració, tremolor, molèsties digestives i mal de cap.

Per aquest motiu des de el CAP Dr. Carles Ribas us volem oferir uns consells a seguir per a evitar el tan temut síndrome:

  • No torneu bruscament a la feina: s’aconsella tornar de les vacances uns dies abans de començar a treballar, per a adaptar els ritmes i horaris.
  • Ser positius: tornem a la feina amb les bateries carregades.
  • Fer pauses de descans durant l’horari laboral. Descansar uns minuts ajuda a l’adaptació de cos i ment.
  • Evitar situacions d’estrès: evitar les hores d’aglomeració en el tràfic; és millor sortir més d’hora.
  • Fer activitats de lleure i plaer en les estones lliures.

Si seguiu les nostres recomanacions us serà molt més fàcil tornar a la rutina saludablement.

Us desitgem una bona reincorporació!

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada