De cara a les eleccions municipals. Entrevista a Carina Mejías, candidata de Ciutadans.

L’atur i els desnonaments, ara són mateix són problemes de tota Espanya però en barris com els de la Marina copeja molt més fort, quins són les seves propostes sobre aquest tema?

El primer és recordar que “Ciutadans” va ser un dels primers partits polítics a sol·licitar una reforma de la Llei Hipotecària, per fer efectiva la dació en pagament quan es produïen situacions de dificultat en algunes famílies que no podien pagar els seus deutes, i estem en aquesta reforma de la Llei.
En segon lloc, hem proposat una sèrie de mesures econòmiques, entre les quals està la segona oportunitat, que significa que les famílies puguin negociar amb els bancs una quitació del seu deute fins a on puguin pagar-la, i per tant negociïn novament el pagament dels seus deutes amb els bancs en quantitats que puguin ser assumibles.

Considerem a més, que Barcelona és una de les poques ciutats d’Europa que no té un parc d’habitatge públic que permeti als ciutadans accedir a un habitatge de protecció social, quan es troben en una situació de risc i es veuen obligats a sortir de la seva casa, com a conseqüència d’una execució hipotecària.

Sobre una població d’un milió 600 mil habitants, només hi ha uns 2.400 pisos de protecció oficial. Això significa que hem de fer una labor molt important de negociació amb els bancs que tenen pisos buits, edificis complets buits perquè els posin al servei de l’ajuntament i sobretot perquè puguin accedir a aquests pisos buits, les persones que es troben en situacions de dificultat econòmica.
Per tant nosaltres som partidaris de negociar acords amb les entitats financeres, que a més han estat rescatades amb diners públics, perquè posin en servei aquests pisos buits que tenen i que necessàriament han d’estar al servei dels altres.

I respecte de l’atur, què proposen?

En aquest moment a la ciutat de Barcelona tenim uns índexs de desocupació del 10 per cent, que comparats amb la resta de Catalunya o la resta d’Espanya és dels més baixos, però així i tot és un índex de desocupació encara alta. El que fa falta és revitalitzar tot el teixit empresarial de la ciutat facilitant la implantació de noves empreses, des burocratitzant els procediments d’implantació d’empreses, sobretot el que es refereix a la concessió de llicències.

Sabem que l’ajuntament de Barcelona ha tingut en aquests últims anys paralitzades més de 3 mil llicències d’activitat, com a conseqüència de tràmits burocràtics. Això significa una enorme pèrdua de llocs de treball i d’oportunitats d’ocupació i per tant el primer que farem serà simplificar els tràmits perquè les noves empreses puguin implantar-se a Barcelona. Atreure noves inversions que generin oportunitats d’ocupació i sobretot diversificar el model productiu que fins ara només ha apostat al turisme i al comerç.

Plantegem diversificar-ho cap a la tecnologia i les innovacions tecnològiques, Barcelona es pot convertir en el futur en un referent en aquesta matèria.

Les Associacions de Veïns plantegen pactar amb les empreses que s’assenteixen en aquesta zona, que un percentatge dels seus empleats contractats sigui del barri. Què li sembla la proposta?

Em sembla molt normal i molt procedent la veritat. Si són les empreses que se situen prop del barri i aquest té uns índexs de desocupació molt alts, és molt important arribar a acords amb aquestes empreses perquè facilitin, en primer lloc, la formació adequada a les persones del barri, que els permeti després seguir amb aquestes empreses com a treballadors de les mateixes ja amb un coneixement profund del que en elles es tracta i es treballa. Em sembla una bona iniciativa per incentivar l’ocupació als barris de la Marina.

Quina percepció i valoració té vostè dels barris de la Marina, quina realitat és la que coneix?

Hem estat reunits en diverses ocasions, són barris que pateixen les dificultats de la crisi de manera molt important, són barris que fa molts anys reivindiquen l’arribada del transport públic, l’arribada de la línia 9 del metre, que ha estat una de les grans reivindicacions. I perquè a més això permetria que les persones que viuen allí puguin utilitzar el transport públic a un preu assequible per mantenir-se en la cerca permanent d’una ocupació.

Jo crec que han estat dels barris més oblidats per part del govern de la ciutat en aquests últims anys, i que en els propers anys mereixen convertir-se en una prioritat per treballar, millorar i reactivar el barri i sobretot, millorar la qualitat de vida de tots els seus veïns.

Han estudiat vostès el pressupost municipal, en quin temps consideren que es pugui executar-se l’arribada del metro a aquesta zona?

Nosaltres sabem i hem analitzat quin és la situació pel que fa a la línia 9 del metre, que és la que ha d’arribar a la zona franca. És una línia que en principi, des del seu inici va estar mal plantejada pel govern de CIU, va anar pitjor gestionada pels governs tripartits que van establir una repartició entre públic- privat i ara ens obliguen a pagar unes despeses de manteniment altíssims i per tant seguirem pagant durant molts anys un acord absolutament excessiu.

A més impedeix que la línia es posi en funcionament perquè el cost de la mateixa està sent desorbitat, cal partir d’una renegociació de tot el plantejament fet sobre l’engegada de la línia 9 del metre. Hi ha estacions que ja estan fetes, que haurien d’estar en funcionament, i que no ho estan com a conseqüència del cost que això suposa.

Cal plantejar-se una renegociació del sistema a través del com s’ha negociat per reduir costos i sobretot per aconseguir l’arribada del metro que és el que els veïns demanen. Mentre això no es produeixi la línia de transport diari, en aquest cas els autobusos han d’accedir als barris de la Marina amb molta més freqüència del que ho fan actualment.

Si hagués de descriure els aris de la marina amb una frase ¿com ho faria?
Diria que són ”els barris de l’esforç, la tenacitat i la reivindicació”

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada