Colau i Junqueras comprometen el metro a la Marina pel 2018

 

El 27 de desembre, a només quatre dies per celebrar l’any nou i amb tothom submergit en preparatius per a les festes, l’Alcaldessa de Barcelona, Ada Colau i el Vicepresident de la Generalitat i Conseller d’Economia i Hisenda, Oriol Junqueras signaven públicament el conveni que fa possible el finançament de la línia 10 del metro i que permetrà que la Marina accedeixi a aquest servei de transport el 2018, segons el que s’ha anunciat.

“L’acord permetrà fer arribar el servei de metro a la Marina donant resposta a una reivindicació històrica dels veïns” va ser la primera idea que alcaldessa va voler subratllar, conscient de la importància del tema en un territori que l’ha votat majoritàriament en les últimes eleccions.

Ada Colu i Oriol Junqueres al centre.
Ada Colu i Oriol Junqueres al centre.

L’Ajuntament adquirirà bens immobles de la Generalitat per valor de 40 milions d’euros que es destinaran a equipaments i habitatge públic. La Generalitat per la seva part invertirà aquest 40 ME íntegrament a la línia 10 sud per posar en funcionament dues noves estacions, Foneria i Foc Cisell, que segon es preveu donarà servei a una població potencial de 70 mil habitants. buy albion silver Així ho va exposar el Vicepresident Oriol Junqueres durant la conferencia de premsa que es va realitzar al saló de cròniques de l’Ajuntament de Barcelona.

Les dues estacions que es posaran en funcionament: Foneria i Foc Cisell, obriran la porta a l’entrada de les veïnes i veïns a la resta de la xarxa de metro de la ciutat a través dels intercanviadors de la Torrasa (L1), Zona Universitària (L3) i Collblanc (L5), alhora que oferiran una connexió directa amb l’aeroport. “Aquesta operació s’haurà de complementar amb la resta d’actuacions que donaran potencia a la mobilitat en transport públic en aquest barri, quan es completi la totalitat de les estacions de la línia. L’acord de finançament també permetrà executar la doble via per donar servei en aquest ramal amb les freqüències necessàries” Es va informar a la nota de premsa oficial de l’acte.

Resultat d'imatges de zona franca metro

El ramal de l’L10 sud abasta una longitud de poc més de 6 km (3.3 de túnel i 3 km de viaducte) i comunica Barcelona i L’Hospitalet de Llobregat fins a la Zona Franca. Actualment s’ha finalitzat l’estructura del túnel i viaducte, i s’ha completat pràcticament la instal·lació de via i la catenària necessària per a la posada en servei, amb el 90 per cent dels treballs d’instal·lacions i senyalització. Pel que fa a les estacions que ara es volen impulsar, Foneria i Foc Cisell s’ha acabat l’estructura interior del pou i les andanes, i ara es treballa en l’arquitectura interior, i en la instal·lació dels sistemes de comunicació, ventilació, i d’emergència.

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Josep Rull i la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, van aprofundir, respecte de la connectivitat que generarà aquesta nova línia de metro, en la idea de que el que s’intenta és garantir la connectivitat del barri i fer complementar unes rutes amb el bus i d’altres amb el metro.

Les obres del metro en marxa.
Les obres del metro en marxa.

“No és només la connexió amb el centre de Barcelona si no és tota la potència d’intercanvi que hi ha respecte d’altres zones de la ciutat. Els barris de la Marina, podem continuar tenint un mecanisme de connexió directe amb d’altres línies de metro i amb un servei d’autobús amb el centre de Barcelona. La línia 10 del metro el que els donarà serà amplitud, generarà molta més capacitat de connexió” va afirmar Rull. Sants, per la seva banda, ho assenyalava així: “Hi ha molts dies en que a la superfície, aquests barris no tenen la connexió garantida i per tant és necessari aquesta interconnexió i intercanvi amb la resta de línies per resoldre una injustícia urbana històrica a la ciutat“.

DSC01992 janet sants
la Tinenta d’Alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz.
“Treballem per garantir la permanència de línia 37” “Estem treballant des del primer dia amb el districte, atenen les reivindicacions dels veïns que utilitzen els busos de barri, que permeten connectar zones importants. L’equip de mobilitat està intentant resoldre totes aquestes problemàtiques per poder garantir la connexió, perquè no perdem línies i que la línia 37 es pugui mantenir el màxim possible al territori”. Va ser la resposta de la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat Janet Sanz, durant la conferència de premsa, per anunciar el finançament de la línia 10 del metro davant una pregunta feta per la Marina i en la que també hi van ser l’Alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, el vicepresident de la Generalitat, Oriol Junqueras i el Conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Josep Rull.

La reacció del veïnat: sense entusiasme i amb desconfiança

“Fa tan de temps que es fa aquesta reivindicació de transport al barri i son moltes les vegades que els polítics ho comprometen…” Així es podrien resumir les reaccions del veïnat davant la noticia de la firma de conveni de finançament entre la Generalitat i l’Ajuntament per fer arribar la línia 10 del metro al barri. cheap albion silver Van ser majoritàriament d’incredulitat i desconfiança

La Marina va fer un sondeig per conèixer el que es deia al carrer davant aquesta grata notícia.

“No m’ho creuré fins que estigui fet perquè són molts anys escoltant el mateix”, va ser la reacció de María Jesús, una veïna del barri. Amb gairebé idèntiques paraules i en aquesta mateixa línia es va pronunciar Antonia Martí, una altra veïna de 53 anys que treballa d’administrativa, va explicar que estant embarassada dels seus fills, que ara tenen 22 anys ja anava a les manifestacions veïnals per reclamar el transport i que per tant necessitarà pujar al metro al barri per donar-li crèdit a la notícia. Va voler aprofundir també en el “deficient servei de busos” que al seu parer, empitjora la situació de mobilitat a la Marina.

Antonio de Haro, un altre veí consultat, matisa les anteriors posicions però sense massa entusiasme: “La notícia és bona però arriba tard perquè havia d’haver-se fet fa molt de temps. buy albion gold A més, si per anar a la Plaça Catalunya haig d’agafar dues línies i donar voltes… la línia 10 no ens aportarà moltes solucions, millor agafar el bus; així que no té sentit retirar la línia 37”

Visita dels veïns durant les obres del metro.
Visita dels veïns durant les obres del metro.

Similars van ser les opinions de Natalia Bosca i Raquel Gómez, “Sincerament no m’ho crec massa, tampoc és que aquesta línia resolgui gran cosa”. Porto tres anys al barri i és millor agafar els busos. Gómez per la seva banda s’expressava així: “és una bona notícia perquè el barri ho necessita però no m’ho crec perquè porten moltíssim temps un dia sí i un altre no i aquí seguim, recordo quan tenia 18 anys, la zona franca encara estava tancada, jo encara no tenia el permís de conduir però creia que no l’arribaria a necessitar perquè el metro funcionària abans que jo fes la meva majoria d’edat… estic a punt de complir els 27anys”

“Ja era hora” va ser la, aquesta vegada sí, entusiasta resposta de Carles Moreira, pensionista amb mobilitat reduïda de 38 anys. cheap albion gold Assegura que amb el metro podrà “transportar-se” sobre la seva scooter elèctrica, que al bus no l’hi permeten per les dimensions de la cadira de rodes.

Positiva també va ser la valoració d’Antonio Guillén, veí i a més president de la Unió d’Entitats. Va assenyalar que després de més de 30 anys de lluita veïnal és una notícia important que situarà al barri a la xarxa de metros de Barcelona. No obstant això va coincidir amb altres veus, en afirmar que en termes de connectivitat per al barri, la línia 10 no és la millor opció, doncs “caldrà donar algunes voltes per arribar al centre de la ciutat”.

ALF_8225Maria Jesús, 39 anys, perruquera

[blockquote style=”1″]“No m’ho creuré fins que estigui fet perquè són molts anys escoltant el mateix”[/blockquote]
Antonia Martí, 53 anys, administrativa. ALF_8228 [blockquote style=”1″]Tinc uns fills de 22 anys, estant embarassada d’ells ja anava a les manifestacions del metre. cheap albion gold Així que ara fins que pugui pujar al metre no m’ho creuré. A més és necessari que millorin les freqüències dels busos, triguen més del que posa el marcador, en això també estan enganyant.[/blockquote]
ALF_8229Antonio d’Haro, 66 anys, jubilats

[blockquote style=”1″]La notícia és positiva però arriba tard perquè havia d’haver-se fet fa molt temps. . Si per anar a plaça Catalunya haig d’agafar més d’una línia i donar voltes, la línia 10 no ens aportarà moltes solucions. albion gold A això se sumeixi la retirada de la línia 37, no tenen per què treure-la.[/blockquote]
Natalia Bosca, 18 anys, desocupada. albion silver ALF_8234 [blockquote style=”1″]La notícia és positiva però arriba tard perquè havia d’haver-se fet fa molt temps. . Si per anar a plaça Catalunya haig d’agafar més d’una línia i donar voltes, la línia 10 no ens aportarà moltes solucions. A això se sumeixi la retirada de la línia 37, no tenen per què treure-la.[/blockquote]
ALF_8236Raquel Gómez, 26 anys, auxiliar d’infermeria

[blockquote style=”1″]És una bona notícia perquè el barri ho necessita però no m’ho crec. Porten moltíssim prometent-ho i aquí estem. Abans de complir els 18 anys, la Zona Franca encara estava tancada i em deia a mi mateixa que no necessitaria el permís de conduir perquè quan cumpliría la majoria d’edat ja tindríem metre. buy albion gold Ara estic a punt de fer-ne 26…[/blockquote]

Carles Morera, 38 anys, pensionista. ALF_8240

[blockquote style=”1″]Ja era hora que arribés la notícia, però ho han promès tantíssimes vegades que no m’ho crec. El barri és l’únic que no té metro i el necessita. Jo podré moure’m en la meva escooter elèctrica, ara en el bus no em deixen pujar perquè les dimensions de la cadira són molt grans.[/blockquote]​
logoConsorci100Antonio Guillén, veí del barri i President de la Unió d’Entitats [blockquote style=”1″]Ja era hora que arribés la notícia, però ho han promès tantíssimes vegades que no m’ho crec. El barri és l’únic que no té metro i el necessita.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here