Les magranes, les carabasses i les castanyes

Esther Pardo i Gimeno

Per ara, encara identifiquem la tardor, a més de amb les carabasses i les castanyes, i amb els caquis les magranes de fruites; com identifiquem l’estiu amb la síndria, els préssecs, i el meló o la primavera amb maduixes i cireres o l’hivern amb les taronges i mandarines.

Com que la natura és molt sàvia ens proporciona el que necessitem en cada moment.

Els fruits de tardor tenen el color carbassa característic. Els repassem per saber que contenen:

El caqui, encara que sigui d’origen japonès també és habitual trobar-la als horts del mediterrani.

Te propietats antianèmiques i és molt astringent, convé en cas de diarrees.

Conté betacarotè i Vitamina C. També, pel seus bioflavonoides protegeix la circulació i és antioxidant.

Els darrers anys han arribat a nosaltres una varietat procedent d’Israel que es diu Sharon i té la pell més fina i la carn més forta.

Proveu a menjar-lo amb mató o iogurt en el lloc de la mel.

La magrana, encara que sigui entretinguda de menjar, val la pena fer-ho pels beneficis que té per a la salut. Conté uns antioxidants (polifenols) que neutralitzen els radicals lliures i minimitzen els danys cel·lulars i fisiològics que es produeixen tant en processos degeneratius com cardiovasculars, com son l’aterosclerosi, la hipertensió, l’envelliment o càncer. Però és sobre tot interesant per a les dones en la etapa de la menopausa, perquè redueix els símptomes.

Aprofitem que les tenim a l’abast en aquest moment per menjar-les perquè tenen una temporada molt curta.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada