El metro, cada vegada més a prop

50 és el número que els veïns hauríem de tenir present a l’hora de pensar en l’anhelada línia 9-10 del metro: Seran 50 kilòmetres de recorregut que tindrà tota la línia; 50 estacions, des de Can Zam i Gorg, dues estacions ja en servei en la zona nord de la ciutat, fins a l’aeroport, i Pratenc i Riu Vell, les últimes del ramal que passarà per Foc i Foneria i que al mapa figuren com a part de la línia 10 sud; i tindrà una flota d’uns 50 trens. Són gairebé 50 anys de cròniques narrant la sempre futura arribada. Els mateixos quasi 50 anys d’espera i reivindicació veïnal de tota la gent que viu a La Marina.

Descripció de totes les estacions de la línia 9-10 del metro. En verd les que ja estan en funcionament. En groc les que s’estan treballant i sense color les que encara no tenen financiació.

El divendres, 9 de febrer a les cotxeres de TMB a la Zona Franca, una vintena de representants d’entitats i associacions veïnals del barri van ser convidats per l’Ajuntament per informar-los de tots els avenços. La visita va comptar amb la presència de Mercedes Vidal, regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Esther Pérez, consellera del Districte i tècnics de TMB, que van explicar el que s’està treballant per posar en servei la línia 10 sud, que és la que inclou els trens dels Carrers del Foc i Cisell, i Foneria.

A la trobada es va explicar que la Generalitat, en el cas de la línia 9, va donar en concessió el manteniment de les estacions a una empresa privada. Això inclou el transport vertical, les escales, els ascensors i tot el tema de la validació i venda de tiquets. Malgrat allò, es va assegurar, TMB treballa estretament amb l’empresa per assegurar un bon servei.

Comissió de veïns que van participar de la visita.

Respecte del temps d’espera que tindrà el nou servei es va informar que es farà en un interval de set minuts, 20 segons. Actualment, aquest és l’interval des de l’aeroport fins a Zona Universitària i s’hi mantindrà pel nou ramal de la Zona Franca.

La Generalitat ha d’entregar l’obra acabada el 31 de juliol, segons es va explicar els treballs avancen segon el calendari previst. A partir d’aquí els de TMB faran proves de funcionament sense gent a bord, que poden durar de quatre a sis setmanes. Per tant, en teoria el servei podria entrar en funcionament a principis o mitjans de setembre, però encara no hi ha cap data anunciada de forma oficial.

Sistema de línies automàtiques, pioner a tot l’estat espanyol

A les cotxeres de TMB els cotxes es renten, i es revisen també amb sistemes automàtics.

Tot el sistema que s’utilitzarà per a la posada en marxa de les línies 9-10 serà automàtic. Això vol dir que no hi haurà cabina de conducció ni tampoc un treballador dins del tren. Estarà monitoritzat des d’un centre de control, des d’on es podrà saber si salta alguna alarma en qualsevol lloc del recorregut.

Això sí, hi haurà uns responsables de zona que es diuen TOLAS, (Tècnics d’Operació de Línies Automàtiques). Atendran quan hi hagi problemes amb els tiquets o rescataran a les persones de l’ascensor si alguna vegada es queda aturat amb cap persona dins.

Aquests tècnics tenen un doble perfil: per una banda estan formats per donar atenció i orientació als usuaris, però alhora estan capacitats tècnicament i saben el que s’ha de fer si hi ha alguna incidència en els trens.

Si algú és usuari de Collblanc, Terrassa o de les estacions del nord, on ja funciona el sistema, són els treballadors que van vestits de vermell i negre, més casual que els convencionals, i la seva funció és ser una espècie de bombers de trens. Aquest sistema de línies automàtiques és pioner a tot l’estat espanyol. Malgrat que hi ha a altres parts del món el model de gestió és únic i TMB l’està exportant a altres països llatinoamericans.

Veieu el vídeo de la visita.

http://https://www.facebook.com/lamarinacat/videos/1194203814044205/

 

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.