Aliments per alleujar els refredats

Esther Pardo i Gimeno

Naturòpata

Som en època de refredats. És el que té l’hivern,  que quan no te n’adones et sorprens esternudant. I el refredat ens deixa aixafats, amb el nas vermell i les butxaques plenes de mocadors. I com ja sabem això no ho cura res; s’ha de passar.

Podem ajudar una mica si ens hi mirem a l’hora de menjar i triem aquells aliments que poden afavorir que el constipat no sigui tant llarg i no ens afecti en el dia a dia entre esternuts i calfreds. Aquest son:

Les taronges, que ens aporten vitamina C. Ens ajudarà a espavilar-nos I encara que no sigui “científic” és coneixement popular que les taronges ajuden a prevenir i a millorar les defenses davant els refredats.

Els alls, que son un dels millors antibiòtics que ens ofereix la natura. Cada dia un all, perquè sigui fàcil de prendre, és suficient amb fregant-ne un gra per sobre una llesca de pa torrat.

Els llegums, són aliments molt adients per l’hivern i per prevenir els refredats doncs mantenen la temperatura del cos i condensen energia, molt necessària per combatre els bacteris i virus.

Els fruits secs, que també escalfen els cos i ens aporten una bona quantitat de nutrients. Recordeu que han de ser crus, no valen els fregits amb sal i oli ni els que ens ofereixen arrebossats de sucre.

Les llimones. Molt necessàries per mantenir una bona salut, en general i a l’hivern especialment. Ens ajudarà a tenir la gola en condicions amb una mica de:

Mel. Que hem de posar sempre que prenem infusions, en lloc de sucre i que va molt bé per no tenir tos.

Bon hivern!!

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada